Avocado- superaliment, super usor de consumat

Avocado-un fruct special

In general fructele sunt o sursa de carbohidrati. Ele au vitamine, minerale si fibre, dar si glucoza si fructoza, acei carbohidrati de care nu trebuie sa abuzam atunci cand sutem la cura de slabire sau nu avem un stil de viata foarte activ.

Avocado, pe de alta parte, e un fruct special, deoarece nu are aproape deloc carbohidrati. Din cele 9 grame continute per 100g, 7 sunt fibre (care nu se digera). Astfel ramane o cantitate neta de doar 2g carbohidrati, ceea ce-l face un fruct diferit de celelalte.

Avand un gust aproape neutru el poate fi consumat si impreuna cu alimente sarate, dar poate fi si ingredientul principal  in deserturi sanatoase. Asta il face super usor de consumat.

Sunt foarte multe tipuri de avocado si difera atat ca si culoare cat si ca dimensiune, mergand de la 150-200 de grame pana la 1,5 kg. Coaja si samburele nu se mananca, dar ceea ce ramane e un aliment foarte bogat in  nutrienti. Are in special grasimi mononesaturate de tipul celor gasite in masline si  uleiul de masline despre care stim deja ca au efecte benefice asupra sanatatii.

Avocado- superaliment

Hai sa vedem de ce este avocado un superaliment desi este foarte bogat in grasimi.  Si pe marea majoritate dintre noi acest lucru ne sperie. (E doar pentru ca nu stim exact diferentele dintre grasimi. Tu poti sa le afli inscriindu-te la Cursurile de Sanatate) 

In primul rand, are putin zahar, multa fibra si putine calorii. Astfel el devine un aliment cu indice glicemic scazut, recomandat in curele de slabire si in dieta diabeticilor. Este foarte satios deci poate face oricand o salata mai consistenta. Astfel nu vei fi nevoit/nevoita sa mananci din nou la foarte putin timp.

Nu este foarte bogat in proteine, dar contine toti aminoacizii esentiali.

Si, cum spuneam, contine grasimi, dar grasimi sanatoase care scad colesterolul rau, trigliceridele si markerii inflamatorii.

Avocado – vitamine si minerale

Are mai mult potasiu decat banana despre care se stie ca e o buna sursa pentru acest mineral. Consumul optim de potasiu (3,5-4,7 g) reduce presiunea arteriala si previne boli precum atacul de cord, infarctul si boli renale. 100 g de avocado contin 0,485 g potasiu.

Dar nu doar potasiu e din abundenta in avocado. El contine, per 100g, 26% din doza zilnica recomandata de vitamina K, 17% vitamina C, 10% vitamina E. Aceste vitamine au rol antioxidant, adica protejeaza celulele de atacul radicalilor liberi, ramanand santoase mai mult timp.

Si  nu doar contine aceste vitamine sanatoase dar ele ajuta si ajuta la absorbtia altor nutrienti din celelalte ingrediente ingerate.

Contine vitamine din complexul B: B1, B2, B3, 14% DZR B5, 13% B6, 20% B9- acid folic si minerale precum potasiu pe care l-am mentionat, magneziu, cupru, ion, zinc.

Dar cred ca e destul cu „datele tehnice”. Eu nu retin aceste lucruri aproape niciodata pentru ca nu consider un fruct sau o leguma doar sursa de… .

Asa cum noi suntem mai mult decat piele, oase, muschi si organe, la fel si ceea ce vine din natura e o sinergie de elemente care ofera mai mult decat x % vitamine sau proteine.

Avocado – cand e bun de consumat

De obicei, in magazine gasim avocado crud. Pentru a fi bun de consumat el trebuie lasat cateva zile sa se coaca, eventual in punga de hartie maro pentru a grabi procesul.

Cand se inmoaie putin si nu mai este la fel de dur ca si atunci cand l-am cumparat inseamna ca este copt.

Urmareste acest video ca sa vezi diferentele.

avocado, retete cu avocado, beneficiile avocado, de ce sa mananci avocado,

Exista si avocado „ready to eat”, adica „gata de mancat”, copt, dar e ceva mai scump. Aici depinde de bugetul fiecaruia, dar trebuia sa precizez acest lucru.

Avocado- super usor de consumat pentru ca poate fi si aperitiv si desert

Fiind cremos, untos, avocado e o buna sursa de grasime vegetala muuuuuuuult mai sanatoasa decat margarina.

Se poate consuma ca atare in salate, sandwich-uri, pe paine (sau felii de ardei) ca si pasta (vezi video), se poate face maioneza din el, dressing-uri pentru salate,  poate da o textura cremoasa smoothie-urilor sau supelor crema raw-vegane.

Se poate consuma crud, cum am vazut mai sus, sau copt in cuptor, pe gratar dar poate fi combinat si cu ingrediente dulci pentru deserturi santoase, crude sau preparate termic.

Uite aici cea mai simpla reteta cu avocado: pasta de avocado cu usturoi.

Sper ca te-am convins sa incerci sa adaugi acest fruct in dieta ta si mai ai cateva retete cu care sa-ti construiesti propriul plan de slabire.  Citeste articolul si apoi

Descarca gratuit pasii unui plan de slabire.

Da click pe imaginea de mai jos.

Partajeaza

Lasă un răspuns