Cum sa obtii un abdomen plat

Toti ne dorim o talie subtire, femeile, si un abdomen plat cu 6 patratele, barbatii. Dar ce trebuie sa facem pentru asta si sa ne mentinem sanatatea in acelas timp?

In primul rand trebuie stiut ca talia subtire si muschii vizibili au o mai mare legatura cu procentul de grasime corporala decat cu cat de mult iti antrenezi muschii abdominali.

Dupa ce ai ajuns la un procent destul de redus de grasime corporala si nu esti multumit/a de cat de proeminenti iti sunt muschii, atunci trebuie sa te concentrezi pe dezvoltarea lor.

Nu spun ca pe perioada de slabire nu trebuie sa-ti folosesti abdomenul. Spun doar ca nu ajuta sa faci 500 de abdomene (crunch-uri) in fiecare seara ca sa dai jos grasimea de pe burta.

Deci, din ceea ce am spus pana aici trebuie sa intelegi ca sunt doua etape in calea spre un abdomen plat, atragator.

  1. Slabire – masurata in procentul de grasime, nu doar pe cantar si
  2. Tonifiere, dezvoltare, crestere musculatura in functie de preferintele tale.

Cum sa slabesti sanatos

In primul rand, nu te infometa! Toate curele de slabire in care limitezi drastic aportul caloric pe o perioada mai indelungata de o saptamana produc deficiente de micro si macronutrienti. Iti dau impresia falsa ca ai slabit pentru ca tu pierzi de fapt apa, masa musculara si continut intestinal. Iar apoi pui la loc in scurt timp tot ce ai dat jos (si cu surplus de cele mai multe ori).

Dar raul cel mai mare pe care poti sa ti-l faci e sa-ti inveti organismul cum sa se ingrase eficient in loc de cum sa slabeasca eficient.

Cum spuneam suntem, din punct de vedere fiziologic, identici cu stramosii nostri de acum 20-30 de mii de ani cand nu ne bucuram de abundenta si confortul de care beneficiem acum.

Schimbarea standardelor de viata, confortul si lipsa de efort in a ne procura cele necesare supravietuirii a venit in ultimii cca 200 de ani. Corpul nostru NU s-a adaptat la modul nostru „lenes” de a trai (birou, masina, etc). Asa ca, pentru el lipsa de hrana inseamna venirea iernii sau a unei perioade de foamete indiferent de cauza.

El stie ca pentru supravietuire trebuie sa faca rezerve. Si atunci, cu prima ocazie cand va gasi mancare, nu o va folosi pentru crestere de masa musculara, ci o va depozita sub forma de grasime. Pentru ca aceasta ii va asigura energia pentru urmatoarea perioada de restriste.

Repetand aceste episoade de foamete-abundenta sau doar foamete nu faci altceva decat, cum spuneam, sa-ti inveti organismul cum sa sa ingrase eficient.  Sau sa nu mai slabeasca oricat de putin ai manca.

Eu am auzit de multe ori ” mananc foarte putin dar nu pot sa slabesc” sau ” ma ingras si daca beau un pahar de apa”.

Dar cei ce spun asta, pe langa o posibila tendita genetica spre ingrasare, trebuie sa realizeze ca si ceea ce au facut pana la momentul actual a contribuit la aceasta stare de lucruri.

Sper sa nu fie cazul tau, dar daca e, nu e nicio problema, nu ai stiut ce sa faci si asta parea calea cea mai  logica si mai rapida.

Invata-ti corpul sa slabeasca pentru un abdomen plat!

Acum esti aici, te informezi si sper ca incepi sa aplici noile cunostinte si … veste buna e ca, poti sa-ti schimbi „setarile” de pe „ingrasat” pe „slabit”.

Asta pot sa-ti garantez si mai pot sa-ti garantez ca nu se intampla peste noapte. Daca vrei o solutie care sa  presupuna sa nu faci nimic, nu este.

Daca vrei sa faci ceea ce ai mai facut deja, vei ajunge tot acolo unde esti deja, sau mai rau.

Doar actiuni diferite duc la rezultate diferite! Deci, care sunt actiunile bune?

Ca pentru orice calatorie pe care vrei s-o faci, trebuie sa te pregatesti putin mai intai. Iti faci un itinerariu si iti impachetezi bagajele. Pentru slabire trebuie sa faci la fel si pentru asta te rog sa mergi in meniul slabire si sa citesti si sa aplici recomandarile de acolo.

Articol recomandat:Slabeste cu un plan. Descarca planul acum apasand pe poza de mai jos.

Cum sa chiar faci miscare?

Apoi, trebuie sa incepi sa faci miscare. Si aici povestea e lunga, dar am sa incerc sa fac o mica „schita” pentru eficienta.

Vreau sa descarci si sa citesti (a intelege cum functioneaza lucrurile face parte din pregatirea pentru „calatorie”) ghidul gratuit „Mitul metabolismului explicat” de unde sper sa intelegi importanta masei musculare.

Indiferent ca esti femeie sau barbat, o masa musculara dezvoltata e cea mai buna investitie pe care poti s-o faci pentru tine si pentru corpul tau.

( Daca esti femeie nu te gandi ca vei creste si vei arata ca un barbat. Asta este un mit! Femeile nu au mediul hormonal propice dezvoltarii unei mase musculare asemenea si asemeni barbatilor! )

De ce? Pentru ca muschii sunt tesutul activ al corpului nostru. De ei depinde necesarul si consumul caloric zilnic  intr-o foarte mare proportie.

Acesta e aspectul pe care trebuie sa-l ai in minte cand spun sau spui miscare, antrenament, exerciutiu sau orice altceva din aceasta perspectiva.

Acum am sa incep „schita abdomen plat”:

  • daca esti complet incepator/incepatoare dar ai o greutate si o varsta care te impiedica sa „sari” si sa alergi precum un adolescent, incepe cu un control medical. In functie de cum stai cu „motorul” incepe sa te plimbi in ritm mai alert, sa urci scari, sa pedalezi etc. Vezi care e nivelul tau si progreseaza!

Nu da totul din prima zi pentru ca vei face o febra musculara. Solicitarea fizica si mentala va fi prea mare si apoi nu-ti vei mai dori sa repeti experienta. Propune-ti de la o zi la alta sa mai urci un etaj sau doar 5 trepte fata de ziua precedenta. Fa o zi pauza daca te simti extenuat/a, dar continua sa te autodepasesti! Progreseaza apoi cu indicatiile pentru cei din urmatoarele categorii.

  • daca varsta nu e un impediment (controlul medical il recomand oricum), incepe sa faci exercitiile pe care le vei gasi in articolele urmatoare/viitoare incepand cu cea mai usoara varianta a lor. Vei vedea, la toate exercitiile principale iti voi arata si explica forma cea mai usoar si cum sa progresezi astfel incat sa-si inveti organismul sa se imbunatateasca.

 

  • daca starea fizica iti permite sa faci efort, gandeste-te ce model de miscare iti place sa faci dar si ce este practic si plauzibil pentru tine. Si mie mi-ar place sa fac wind-surfing dar stau la munte si iarna cred ca nu e la indemana nici la mare :). Revenind, iti place sa mergi cu bicicleta? Sa alergi? Sa dansezi? Preferi sa mergi la sala sa tragi de aparatate sau sa te antrenezi cu greutati libere acasa?

Oricare ar fi preferinta ta, trebuie ca pe parcursul exercitiului sa-ti cresti temperatura corpului. Sa ai perioade in care sa tragi maxim de tine. In care simti ca ramai fara suflare.  In care nu ai putea sa vorbesti cu cineva daca ai fi intrerupt.

Cum sa faci asta?

Pe bicicleta, nu cobora de pe ea cand mergi la deal, ci continua sa pedalezi ba chiar mareste viteza. Chiar daca pedalezi prin oras, cauta o straduta care urca si fa un ocol acolo. Urca in viteza si pentru a-ti reveni poti sa te dai jos de pe ea la coborare. Recomandarea mea e sa faci 5-7-10 astfel de urcari in forta si coborari lejere si apoi poti sa pleci acasa. Partea de antrenament ai terminat-o, poti sa te mai plimbi eventual de placere daca ai timp.

Daca alergi, poti sa faci la fel ca si cu bicicleta: alearga la deal. Fa 5-10 spinturi la deal cu mers la vale. Sunt sigura ca nu vei putea povesti prea multe in varful dealului. Daca e prea greu, fa spinturile pe drept. Alearga la viteza maxima minim 10 secunde si apoi revino in mers lejer.

Cronometreaza-te doar prima data si apoi ia-ti un reper ca si distanta. Fa spinturile de la acelas punct de plecare pana acolo unde ti-ai luat reperul de 10 sec. Incearca sa scurtezi treptat pauza dintre sprinturi sau sa meresti distanta alergata.

Dansezi?

Adauga 30 sau mai mult de secunde de sarituri in sus, in fata, in spate, la podea (chair daca nu e pe muzica) pana simti ca nu ai putea raspunde daca cineva te-ar intreba daca ai innebunit :)). Apoi revino la dansul pe muzica 30-60 de secunde ca „sa-ti tragi sufletul” si continua tot asa 5-7-10 „runde”.

Joci tenis, baschet, fotbal?

Fa-o minim de 2 ori pe saptamana, preferabil 3, si alearga dupa minge!!!! Propune-ti sa spintezi mai repede si de mai multe ori decat o faceai pana acum.

Innoti? Fa o lungime de bazin la viteza maxima si revino intr-un ritm relaxant. Repeta de 5-7-10 ori.

Faci orice alt sport. Adapteaza. Cred ca ai prins ideea.

  • vrei sa poti sa te antrenezi acasa (sau la sala) pentru un abdomen plat doar cu greutatea corpului sau cu una-doua gantere? Daca te inscrii la cursurile de sanatate ai  antrenamente lunare gratuite. Daca te intereseaza doar partea de miscare si nu vrei sa stii nimic in plus, poti sa ai doar antrenamentele special concepute pe principiile amintite mai sus!
  • vrei sa lucrezi la aparate pentru o crestere musculara rapida? Iti recomand unul din sistemele unui antrenor personal (Alexandru Popa) in care eu am mare incredere:
  1. „Simplu slaba”
  2. „Secretele masei musculare”
  3. „Scapa de burta”
  4. „Masa musculara anti-culturism”
  5. „6 patratele in 24 de zile”

Poti sa afli mai multe despre fiecare program in parte dand clic pe link-ul care pare potrivit telului tau. Deasemenea, abonandu-te, poti primi gratuit multe alte sfaturi si informatii care sa te ajute sa-ti modelezi corpul asa cum doresti.

Tonifiere, dezvoltare,crestere musculara

Am vazut atat femei cat si barbati care desi nu au grasime pe abdomen au burta!!! Cum e posibil asa ceva? Se pare ca e posibil.

E posibil datorita unei posturi incorecte. E posibil pentru ca nimeni nu le-a atras suficient de mult atentia asupra acestui lucru. Eu am s-o fac. Daca ne antrenam impreuna, am sa te „stresez” cu chestia asta. Doar asa poti sa ai un abdomen plat si o talie subtire.

Dar sa nu ne indepartam. Spuneam la inceputul articolului ca si daca faci 500 de abdomene in fiecare zi nu e suficient sa ai patratele. Si asa e, pentru ca, si te rog sa retii acest principiu „nu exista slabire locala, exista doar antrenare locala”.

Ce inseamana asta? Ca nu poti da jos grasimea de pe abdomen facand abdomene, de pe brate facand „biceps” sau de pe fund antrenandu-ti fesierii.

Organismul slabeste cam de peste tot si unde pui prima data de acolo se duce ultima data. Asta e, asa functionam. Sunt sigura ca daca faci o analiza esti de acord cu mine. De aceea antrenamentele pentru slabire si abdomen plat trebuie sa fie asa cum le-am descris mai sus sau in alte articole.

Articole recomandat: Cum sa te antrenezi eficient pentru slabire – efectul EPOC

Dar, daca citesti aici probabil ca nu mai ai nevoie sa slabesti, vrei doar muschi mai mari. Aici se aplica partea doua a principiului si anume aceea ca poti antrena doar o anumita zona.

Si in timpul antrenamentelor de slabire abdomenul a fost solicitat daca ai urmat indicatiile mele din antrenamente sau din alte articole sau din oricare din programele recomandate mai sus pentru care iti reamintesc link-urile:

  1. „Simplu slaba”
  2. „Secretele masei musculare”
  3. „Scapa de burta”
  4. „Masa musculara anti-culturism”
  5. „6 patratele in 24 de zile”

din nou, pentru ca nu e specialitatea mea cresterea musculara masiva pe care si-o doresc in special barbatii.

Daca nu esti dispus/a sa investesti intr-un asemenea program, desi nu vad de ce n-ai face-o sau daca nu primesti antrenamentele aferente  sau separat de cursurile de santate, continua cu exercitiile pe care le-ai folosit pana acum, progresand din ce in ce mai mult prin adoptarea variantelor mai avansate, prin adaugarea de greutati din ce in ce mai mari si prin reducerea timpului de odihna.

Reamintesc cateva elemente ca si o concluzie:

  • lucrurile nu se intampla peste noapte, nu mai cauta scurtaturi si fii hotarat/hotarata sa actionezi!
  • incepe de la nivelul tau si progreseaza. Nu cauta perfectiunea, dar da tot ce poti!
  • alimentatia si antrenamentul merg mana in mana. Nu poti face rabat la calitate la niciuna din ele!
  • nu poti slabi local, dar poti sa antrenezi local!
  • foloseste sisteme testate si verificate sau documenteaza-te din surse sigure inainte sa-ti faci propriul program alimentar .
  • orice varianta ai alege, aplica, aplica, aplica! doar asa vei obtine rezultate.

Incepe acum! Fa primul pas, alege din informatiile de mai sus ceea ce ti se potriveste cel mai bine si fii hotarat/a sa aplici toate sfaturile pentu un abdomen plat timp de cel putin 3 luni. Iti garantez ca vei fii uimit/a de rezultate si de cat de natural iti va parea apoi totul. Lucruri care poate acum te ingrozesc vor deveni firesti si tu vei deveni alt om.

Daca vrei sa stii mai multe despre cum masa musculara e arma ta principala in lupta cu kilogramele pentru un abdomen plat, descarca ghidul gratuit „Mitul metabolismului explicat”. 

Fa-o pentru tine! Daca ai nevoie de sprijin ma gasesti pe mine si pe altii cu aceleasi preocupari in grupul de pe FB.

Partajeaza

Lasă un răspuns