De ce ne ingrasam? Explicatia mecanismului

De ce ne ingrasam?

Sfaturi pentru o slabire rapida


de-ce-ne-ingrasam-1Cum sa slabesc rapid? Intelege mecanismul ingrasarii si actiunile care duc la o slabire rapida si sanatoasa. Controleaza nivelul glicemiei. Optimizeaza alimentatia pentru slabire rapida.

(Pentru varianta video apasa aici.)

Cu totii stim ca dulciurile si mancatul in exces ingrasa. Dar cum? Ce se intampla in corpul nostru? Din ce cauza aceste alimente duc la cresterea cantitatii de tesut adipos? Ce sa fac ca sa slabesc rapid?

In mod normal, nivelul de glucoza din sange, glicemia, trebuie sa fie cuprinsa intre : 73 si 110 mg/dl. Acest nivel este mentinut de catre doi hormoni secretati de pancreas: insulina si glucagonul. 

Probabil insulina e ceva mai cunoscuta, dar amandoi au acelas rol, si anume, de a mentine limitele de zahar in sange in parametri normali.

Glucoza -zaharul din sange

Folosim deseori termenul de “zahar in sange”, dar, de fapt, forma sub care acesta se gaseste in sange e cea de glucoza! Carbohidratii se descompun, mai repede sau mai lent, pana la nivel de glucoza. Acesta este motivul pentru care sunt infierati in curele de slabire. Ca sa slabesti rapid, trebuie, bineinteles,  sa eviti carbohidratii care se descompun rapid in glucoza. evita carbohidratii simpli pentru o slabire rapida fara dieta

Mai multe informatii despre ce carbohidrati sunt “buni” si care sunt “rai” , modul in care ei sunt prelucrati de catre organism si impactul lor si al insulinei asupra sanatatii noastre poti gasi aiciin cursuri de nutritie si dieta santoasa pentru slabire rapida

O cantitate prea mare de zahar in sange este foarte daunatoare pentru organism. Din acest motiv organismul  nu va permite ca zaharul sa circule liber prin sistemul vascular prea mult. Aici intervine insulina! antrenamentul hiit creste sensitivitatea la insulina

Insulina -rol si mecanism de functionare

Insulina este un hormon a carui functie este de a scadea nivelul de zahar din sange. Aceasta ia fiecare molecula de zahar si o depoziteaza in muschi, ficat sau tesut adipos.

Aici trebuie sa precizez ca forma in care se depoziteaza “zaharul” este cea de glicogen in ficat si muschi si de trigliceride (grasime) in tesutul adipos.

Glicogenul

Glicogenul sa vi-l inchipuiti ca un ciorchine de strugure unde fiecare boaba e cate o molecula de glucoza. Transformarea glucozei in trigliceride are loc in ficat.

Evident muschii si ficatul au o anumita capacitate de stocare, pentru ca au anumite dimensiuni. Din acest motiv o masa musculara dezvoltata iti permite sa nu te ingrasi usor si te ajuta sa slabesti rapid. crestere masa musculara

Singurul “organ” care isi poate mari capacitatea de “stocare” este tesutul adipos.

Spre deosebire de muschi si ficat, el nu va spune: “nu multumesc am destul!” ci se va extinde oricat de mult e nevoie si noi ne vom ingrasa oricat de mult. Organismul nu are limita la cantitatea de grasime.

Mecanismul ingrasarii

Pe scurt: mancam, creste nivelul zaharului in sange. Acesta nu este folosit in totalitate si atunci se  secreta insulina. Insulina depoziteaza zaharul nenecesar in ficat, in muschi si sub forma de grasime. pentru slabire de durata pastreaza depozitele goale

diferenta-intre-mese
Fluctuatia nivelului de zahar dupa mese

Acest proces are loc la absolut fiecare masa.  Diferenta e data de ceea ce mancam.

La o masa corecta, care nu e exagerata cantitativ si nu contine multe “dulciuri”, cantitatea de insulina care se secreta nu este foarte mare.

Proteinele si grasimile nu produc o crestere brusca a glicemiei.

Cu cat va creste mai mult nivelul zaharului in sange cu atat se va secreta mai multa insulina. Aceasta, ca sa isi faca treaba cat mai bine, depoziteaza totul pana cand se ajunge la un nivel al zaharului in sange chiar mai mic decat era initial.

Daca glicemia scade sub nivelul dorit, avem simptomele specifice de hipoglicemie.

Fara a avea manifestarile dure din cazul diabeticilor, nu ne simtim bine, nu avem energie, nu ne putem concentra si suntem in punctul unde “avem neaparat nevoie de dulce!”.

Si asa intram intr-un cerc vicios. Ca intr-un carusel, simtim constant nevoie de energie.

Cand o primim, beneficiem de ea pentru un scurt timp daca nu vine din surse corecte. Pentru a slabi rapid trebuie sa alegem alimente care sa nu creasca glicemia si apoi secretia de insulina. in dieta personalizata trebuie sa avem fibre

  Energia care nu se consuma  va fi depozitata sub forma de grasime. Grasimea e energie stocata. un antrenament eficient pentru slabire arde calorii

Caruselul zahaului din sange si al insulinei
Caruselul zaharului din sange si al insulinei

Spuneam la un moment dat ca sunt carbohidrati “rai” si “buni”.

Aceasta diferentiere e data de cat de repede cresc nivelul zaharului in sange, crestere urmata de secretie excesiva de insulina.

Carbohidratii „buni” sunt singurii acceptati intr-o cura de slabire rapida. Acestia sunt, in general, carbohidratii cu un continut mare de fibre.

Indicele glicemic

Indicele glicemic diferentiaza carbohidratii in functie de efectul lor asupra producerii de insulina. Mai multe despre indexul glicemic si incarcatura glicemica in prezentarea carbohidratilor din seria cursurilor de sanatate.cursuri de nutritie

Multa lume nu realizeaza exact ce, cand si cat mananca pentru ca mananca in fuga, in masina, in fata calculatorului sau la televizor. Mancatul acesta „inconstient” e o alta cauza MAJORA a ingrasatului. tine un jurnal alimentar

Daca crezi ca te regasesti in descrierea de mai sus, da-mi voie sa-ti ofer, absoult gratuit, o unealta care sa-ti fie de mare ajutor in schimbarea acestor obiceiuri si care sa-ti spuna exact ce, cat si cand ai mancat.

E un jurnal alimentar! Descarca-l si completeaza in el cateva zile si apoi fa o analiza si trage niste concluzii. Poate gasesti raspunsul la intrebarea „de ce ma ingras?”.

E o unealta valoroasa pentru ca, daca iti propui sa-l folosesti, te ajuta sa constientizezi cat mananci si in ce circumstante…pentru ca rareori mancam doar de foame.

 Descarca-l acum si afla despre tine si daca obiceiurile tale iti saboteaza silueta!

Acum, ca stim de ce ne ingrasam, putem mult mai usor sa intelegem ce trebuie sa facem pentru a slabi. Citeste partea a doua-a : optimizare hormonala.

Pentru o slabire rapida avem nevoie de o dieta prorpie, personalizata si de un antrenament hiit la sala sau acasa. Dieta hipocalorica recomandata de mine functioneaza in conjunctie cu o alimentatie sanatoasa care are peste gras pentru ca acesta contine omega 3, DHA si EPA.

Partajeaza

Lasă un răspuns