Slabire rapida si sanatoasa – optimizare hormonala naturala

Slabire sanatoasa si rapida! Foloseste-ti prorii hormoni

In articolul anterior ( de ce ne ingrasam pentru logica recomandarilor de aici ) am pomenit faptul ca e foarte important ca nivelul de zahar din sange sa fie mentinut intre anumite limite. antrenamentul hiit consuma caloriile din zahar

Am vazut cum o scadere a acestui nivel are efecte neplacute asupra starii noastre de spirit. Am vazut cum devenim mai nervosi si avem pofte si putem ceda foarte usor ispitelor.

Deci, un nivel scazut al zaharului in sange nu e bun. Asa considera si organismul nostru si are si pentru asta un “leac”. Acesta este glucagonul, hormonul despre care am pomenit in articolul anterior , dar despre care nu am spus prea multe.

Glucagonul

Glucaconul are exact efectul opus insulinei.

Daca aceasta insulina  scade nivelul de zahar din sange prin depozitarea in tesuturi, glucagonul se secreta cand e prea putin zahar in sange.

Deci, pentru o slabira rapida si sanatoasa trebuie sa urmarim sa reducem secretia de insulina si s-o marim pe cea de glucagon.

El descompune glicogenul din muschi si ficat in glucoza si astfel asigura energie tuturor celulelor. Abia dupa ce a utilizat acest glicogen aproape integral se va trece la utilizarea grasimilor depozitate  ca sursa de energie.

Si aici probabil veti pune intrebarea : cum facem sa stimulam productia de glucagon si nu de insulina, daca glucagonul e cel care ne ajuta sa slabim sanatos si rapid?

Mai mult glucagon

Primul si cel mai “simplu” lucru ar fi sa nu mananci nimic cu zahar. Unii recomanda chiar evitarea fructelor din acest motiv. invata despre ele in cursuri de nutritie

Parerea mea e putin diferita si puteti vedea recomandarile mele pe aceasta tema in capitolul legat de indicele glicemic al diverselor alimente din lectia Carbohidratilor din cadrul cursurilor de sanatate. incarcatura glicemica, fibre solubile, insolubile

Am trecut simplu in ghilimele pentru ca nu e chiar atat de usor de facut precum e de zis. Poate articolul “Renunta la zahar – 10 moduri neasteptate in care iti afecteaza sanatatea” te va ajuta in acest demers.

Carbohidrati „rai”

Am spus zahar, dar de fapt in aceasta categorie intra toti carbohidratii cu absorbtie rapida. Care sunt acestia? cresc brusc glicemia si saboteaza dieta de slabire sanatoasa

Cu cat un aliment este mai lichid si cu cat se “topeste” in gura intr-un procent mai mare, cu atat el se va ajunge  mai repede in sange sub forma de zahar.

Aici pot sa dau ca si exemplu tot ce inseamna sucuri racoritoare, limonade, ceaiuri indulcite cu zahar, bomboane , prajituri. Amidonoase: paine alba, paste, biscuiti, covrigei, chipsuri, saratele, placinte, gogosi. Indulcitori artificiali: gasiti in produsele rafinate.

Al doilea lucru, pe care il stim cu totii, este sa faci sport. Stiai despre sport ca te ajuta sa arzi calorii si este foarte adevarat. Antrenementul hiit este eficient pentru un abdomen plat.

Slabire sanatoasa si rapida – Miscare

Ceea ce probabil stiai mai putin e faptul ca in timpul sportului, facut  intens si un timp suficient,   se golesc partial rezervele de glicogen din muschi si ficat. Am spus „suficient”, dar vei fi surprins/a sa afli ca acest suficient poate sa fie chiar si 12 minute.

Daca te intereseaza un altfel de antrenament, care sa nu-ti ia din timpul pretios dar sa faca o treaba extraordinara cand vine vorba de slabit, aratat bine si intrat in forma, afla mai multe detalii aici. Antrenament hiit pentru abdomen plat.

fitness-1348867_640

Si chiar daca in timpul antrenamentului efortul a fost insuficient incat sa se foloseasca energie din rezervele de tesut adipos , glucoza provenita de la urmatoarea masa nu va mai fi stocata sub forma de grasime ci va reumple aceste “rezerve”.

Accelerarea metabolismului

Toate aceste procese de „reparatii”, de revenire la homeostaza, de refacere a rezervelor de glicogen si oxigen din muschi, fac parte din ceea ce numim generalizat „accelerarea metabolismului” si contribuie la o slabire sanatoasa si rapida.

De aici rezulta si importanta unei mase musculare bine dezvoltate. Cu cat mai multi muschi cu atat mai mult loc de depozitare pentru glucoza/glicogen. Da click pe poza de mai sus si afla tot ce trebuie sa stii despre metabolism, explicat intr-un ghid complet.

Slabire sanatoasa si rapida – Postul intermitent

Iar un al treilea lucru este postul intermitent.

Prin acest tip de post se intelege o perioada de cel putin 18 ore in care nu se mananca nimic cu calorii. Cu cat mai mult cu atat mai bine, dar maxim 36, in cazuri exceptionale 48 ore.

Daca, sa zicem, iei ultima masa la ora 18 si nu mai mananci nimic pana la 12 a doua zi, deja sunt 18 ore de post. Daca muncesti si poti sa-ti mentii ocupata mintea si rezisti inca 2,3,5 ore, cu atat mai bine.

In perioada scursa fara aport caloric, nivelul insulinei scade semnificativ si hormonul care asigura energia organismului este glucagonul.

In functie de perioada postului  se poate ajunge in situatia in care organismul sa folosesasca grasimile ca si sursa de energie.

Accelereaza efectul postului intermitent

Slabirea sanatoasa si rapida depinde si de activitatea desfasurata in acest timp (somn, activitate zilnica obisnuita sau activitate si sport). Evident mai mult cand faci si sport, mai putin cand dormi. un antrenament hiit accelereaza slabirea sanatoasa.

Dar postul intermitent nu este benefic doar in slabire sanatoasa.  El ofera organismului o pauza in care nu mai aloca un procent semnificativ de energie digestiei. El poate foloseste acea  energie pentru operatiuni de „reparatii” si reinnoire la nivel celular.

Daca te gandesti ca nu vei avea energie in acea zi, da-mi voie sa te asigur ca vei fi uimit/uimita de cat de energic/energica vei fi. Si chiar recomand sa faci un antrenament si vei fi surprins/surprinsa de randamentul pe care o sa-l ai.

Poate, daca esti obisnuit/obisnuita sa mananci mult n-o sa simti aceste beneficii „din prima”. E posibil ca organismul tau a „uitat” sa secrete glucagon. Asta e unul din rolurile postului, sa reinvete organismul sa functioneze normal. metabolism

Invata-ti corpul sa slabeasca sanatos si rapid

E un lucru pe care il vei auzi destul de des de la mine si anume ca ne-am invatat organismul sa se ingrase rapid, dar acum trebuie sa-l invatam si sa slabeasca sanatos si la fel de rapid.

Dam vina pe genetica, pe un metabolism incet, pe o tiroida lenesa,  dar, adevarul e ca actiunile noastre au dus la aceasta stare de lucruri. Dar e din cauza ca n-ai stiut ce se intampla cu corpul tau. N-ai stiut care sunt mecanismele de functionare si consecintele anumitor actiuni. acum ai cursuri de nutritie si o dieta eficienta

Acum ai posibilitatea sa te informezi. Acum poti sa intelegi mecanismele si sa actionezi astfel incat organismul sa-si schimbe complet tendinta de ingrasare catre una de slabire sanatoasa si rapida.

Eu fac tot posibilul sa-ti pun la dispozitie toate cunostintele mele in articolele, cursurile -si antrenamentele de pe site. cursuri de nutritie si anrenamente hiit

Nu mai ai scuze

Tu trebuie doar sa ai incredere in tine ca vei reusi si sa incepi sa aplici noile cunostinte dobandite. foloseste un plan de slabire si un jurnal alimentar

Slabitul este posibil si ai aliati puternici: proprii hormoni. Acum ca ai inteles cum functioneaza , doar de tine depinde sa-i pui la treaba.

Incearca postul intermitent pentru o zi si spune-mi cum a mers.

Incearca postul + antrenament.

Cum te-ai simtit? Cum ai muncit la sala?

Care a fost relatia ta cu senzatia de foame? Cum ai depasit-o?

Ce ti-ai spus? Ce te-am motivat sa rezisti?

Vreau sa-mi povestesti despre experienta ta in comentarii dar si pe Facebook.

Vrei inspiratie cu un antrenament scurt si eficient care sa produca efectele despre care ti-am vorbit mai sus, incearca-l pe acesta de mai jos.

In valoare de 39 lei, al tau absolut gratuit. Testeaza-l.

N.B. Nu doar insulina si glucagonul sunt hormonii care regleaza greutatea, dar despre ei vei afla mai multe in Cursurile de Sanatate.

hormonii care controleaza slabirea, grelina si leptina, hormoni tiroidieni, toti influenteaza metabolismul. in ghidul gratuit intelegi  despre accelerarea metabolismului. Ai o dieta specializata de slabire si personalizata pentru obiceiuri sanatoase. Un plan de slabire si un jurnal alimentar pot sa te ajute sa obtii un abdomen plat, picioare fara celulita si tonifiate.

Partajeaza

Lasă un răspuns