Jurnalul alimentar – OBLIGATORIU daca vrei sa slabesti

Un jurnal alimentar, daca vrei sa slabesti rapid, mentenabil, sanatos si, de preferinta, pentru totdeauna, e un instrument foarte valoros.

Sa slabesti un numar mai mare de kilograme,nu e usor. Presupune adoptarea de obiceiuri noi care sa le inlocuiasca pe cele vechi. Si aici intervine dificultatea problemei. Obiceiurile sunt atat de vechi incat au devenit automatisme.

Pentru ca noile obiceiuri sa aiba o sansa trebuie sa te inarmezi cu cele mai bune strategii ( plan de actiune ) si „arme”. Prima mea recomandare e un jurnal alimentar. De ce? Diverse studii au observat ca cei care urmaresc si noteaza ceea ce consuma au pierdut un numar aproape dublu de kilograme fata de cei care nu au facut acest lucru.

Cum ajuta un jurnal alimentar?

In primul rand, cand stii ca va trebui sa notezi, s-ar putea sa te gandesti de doua ori inainte de a manca si poate renunti. tii evidenta a ceea ce mananci in jurnal alimentar.

Te poate ajuta sa iti faci o idee despre cat de mult sau putin mananci intr-o zi. E posibil sa mananci mult dar sa nu-ti dai seama pentru ca nu pui la socoteala micile rontaieli sau ce si cat mananci in fata calculatorului atent/a la proiectul la care lucrezi.

Poti sa iti dai seama care mancaruri te tin satul/a mai mult timp si dupa care ti se face foame repede si atunci stii cum sa le programezi in functie de activitatile tale.

Ex: Daca stii ca vei fi prins/a intr-o activitate pe o perioada mai lunga de timp, mananci ceva mai consistent sa nu ti se faca foame prea repede. Altfel poti fi tentat/tentata sa infuleci apoi tot ce-ti pica in mana sau sa apelezi la gustarile nesanatoase pentru ca sunt singurele pe care gasesti atunci. Ai un jurnal alimentar pentru dieta ta personalizata.

Cum sa folosesti eficient un jurnal alimentar

E important sa nu scrii doar ceea ce ai mancat  ci si ce ai baut si mai ales cum te-ai simtit inainte si la 1-2 ore dupa ce ai mancat. Fara indigestie, balonare cu o dieta sanatoasa.

Cand scrii ce ai mancat noteaza cantitatea si caracteristica principala a ceea ce ai mancat.

Exemplu: Daca ai mancat 2 felii de paine cu unt, e o masa bogata in carbohidrati, deci prescurteaza cu CH. Ai mancat un piept de pui cu salata, ai proteina si verdeturi P+V. Daca ai mancat carne cu cartofi piure si muraturi notezi CH+P+L, unde L vine de la legume.

Recomand sa notezi separat verdeturile (V), fructele (F) si legumele (L) pe langa carbohidrati, proteine si grasimi pentru a-ti face o imagine mai clara asupra aportului de fibre, vitamine si minerale. Incercuieste-le daca sunt crude, negatite. Acestea sunt cu adevarat valoroase. Urmareste sa cresti cantitatea.

Noteaza si ce ai baut. Evident ar trebui sa bei doar apa si ceaiuri de plante, dar, toti avem scapari, slabiciuni, dependente. Jurnalul te va ajuta sa-ti dai seama cat de grave sunt si te va motiva sa faci schimbarile necesare sa arate ceva mai bine. Iti sugerez sa folosesti si aici „trucul” cu incercuitul elementelor sanatoase ca sa incerci sa ai cat mai multe „buline rosii” :).

Acesta e inca un avantaj al jurnalului alimentar. Te ajuta sa descoperi existenta unei carente nutritionale: daca mananci prea multi carbohidrati, prea putina proteina, prea multe dulciuri, prea putine legume sau cruditati si cat te bine iti hidratezi corpul.

Noteaza si starea.

Mananci pentru ca ti-e foame? Ti-e pofta? Esti suparat/a? nervos/oasa? Plictisit/a?

Care sunt evenimentele care te-au adus in aceasta stare?

Cum a fost masa? Te-ai saturat? Ai mancat peste masura sau foarte putin?

Ce ai facut in timpul mesei? Ai lucrat la calculator, te-ai uitat la televizor, ai vorbit, ai muncit prin casa, ai fost atent/a la ceea ce ai mancat?

Cu cine ai luat masa? Unde? tine un jurnal alimentar si un plan de slabire pentru dieta ta.

Cum te-ai simtit la 1-2 ore dupa masa? Ti s-a facut iar foame? Esti balonat/a? Ti s-a facut somn? Ai multa energie? slabeste fara infometare cu o dieta hipocalorica sanatoasa.

Cate ore ai dormit nopatea? A fost un somn bun, odihnitor sau te-ai trezit cu ochii umflati si mai obosit/a decat atunci cand te-ai culcat? somnul de calitate e esential in cura de slabire

Analizeaza toate aceste date si incearca sa faci corelatii. Gasesti legaturi intre anumite stari, activitati, persoane si cantitatea si tipul de mancare pe care o consumi? Poti folosi pentru asta rubrica de observatii si concluzii din planul de la articolul anterior. Cele doua resurse, planul de slabire si jurnalul alimentar, merg foarte bine impreuna.

Cum CHIAR sa folosesti un jurnal alimentar

Poate spui: „nu am timp sa scriu atatea lucruri in ficare zi de 15 ori pe zi!”, dar asta e din nou un exemplu de scuza care nu sta in picioare cand esti hotarat/a. Si am sa vin cu cateva sugestii in ajutor: invata din cursuri de nutritie despre proteine si grasimi santoase

In primul rand printeaza totul pentru o saptamana. Profita de o pauza la serviciu sau intr-o pauza de reclame de la serialul pe care il urmaresti. Pune-ti in mapa/geanta o foaie pentru a doua zi. Atat, nu trebuie sa cari cu tine un dosar intreg.

Pune-o in agenda ca sa-ti fie la indemana si s-o vezi de-a  lungul zilei sa-ti amintesti sa notezi daca ai rontait ceva si nu ai notat. Vazand-o iti vei aminti sa notezi si ce vei manca la urmatoarea masa. o dieta personalizata doar a ta e solutia optima in slabire de durata

Nu porti la tine o agenda? Ia-ti un carnetel mai mic si fa acelasi lucru chiar daca indoiesti foaia in mai multe sau foloseste canetelul si apoi transcrie in jurnal. Gaseste-ti propriile prescurtari ca sa fii cat mai e rapid/a.Cauta cele mai eficiente solutii ca „jurnalizarea” sa nu presupuna un efort deosebit. nu uita de antrenament hiit pentru fese cu fise de progres

Daca se intampla sa nu poti nicicum nota, trimite-ti un mesaj pe telefon si cand ai timp completeaza in jurnalul alimentar.  renunta la carbohidratii simpli si zahar sau indulcitori.

Daca ai fost atent/a la ceea ce ai mancat, sigur iti vei aminti ce-a fost si cateva ore mai tarziu sau seara. noteaza in jurnalul alimentar orice ai rontait, orice gustare, dulciuri nesanatoase.

Daca ai posibilitatea sa iei toate mesele acasa, lipeste jurnalul pe frigider sau intr-un alt loc unde sa-ti fie la indemana si completeaza in el imediat ce ai terminat de mancat.

Apoi, planifica, include in calendarul tau de activitati asa cum ai inclus antrenamentul si o ora pentru retrospectiva saptamanii. E necesara pentru a face corelatiile despre care iti vorbeam mai sus, pentru a trage concluziile si a invata din ele. Si pentru a planifica saptamana urmatoare. cursurile de nutrtie mihaela tomoiaga sunt folositoare, interesante.

Cu aceste doua unelte puternice, planul de slabire si jurnalul alimentar, esti pregatit/pregatita sa faci primii pasi in adoptarea de obiceiuri sanatoase care sa te aduca mult mai aproape de telul tau. de slabire rapida, fara infometare si de durata

Daca ai nevoie de ajutor in a-ti concepe mesele intr-un mod sanatos, foloseste ghidul „Construieste-ti propria dieta” despre care poti sa afli mai multe detalii aici.

Daca ai nevoie de un plan de antrenament lunar care sa mearga mana in mana cu noua ta dieta, foloseste-l pe acesta. hiit cu efct epoc sau afterburn arde calorii multe in timp scurt.

Dar nu uita, doar actionand si punand in practica ceea ce citesti face ca lucrurile sa se intample cu adevarat! fa sport si o dieta saraca in calorii goale pentru rezultate maxime

Descarca gratuit acum jurnalul alimentar si planificarea (planul de slabire) (daca nu ai descarcat-o deja) si incepe sa le folosesti.

Jurnal alimentar

Daca vrei, fa-le o poza si impartaseste-o cu noi pe Facebook si spune-ne ce deficiente ai descoperit si ce schimbari te-au ajutat sa faci.

Doar actiuni diferite duc la rezultate diferite!

Incepe acum!  Descarca jurnalul alimentar!

invata nutritie, pastreaza-ti motivatia, slabeste sanatos, adopta obiceiuri bune, manaca mai putine calorii goale si ai sa slabesti cu siguranta rapid si mentenabil. nu uita de vitamine si minerale dar si apa cu otet de cidru de mere cu „mama”. uleiul de cocos iti mentine pielea supla si tonifiata impreuna cu antrenementele de ardere rapida a caloriilor goale.

Partajeaza

Lasă un răspuns