Slabeste fara infometare. Slabeste cu un plan (altceva decat retete si antrenamente)

Cand vrei sa slabesti fara infometare primul lucru la care te gandesti e ce dieta sa aplici. Poate ai una la care ai apelat si ai dat usor cateva kilograme jos. slabeste repid fara infometare

Poate crezi ca acum restrictionarea considerabila a cantitatii de mancare e solutia.

Poate crezi ca renuntarea completa la prajeli, carne, paine, paste, cartofi si dulciuri e o strategie buna. adauga alimente sanatoase, fructe, peste, ulei de cocos, miere, indulcitori naturali.

Poate ai vazut pe net sau intr-o revista o dieta publicata de o vedeta.

Poate ai apelat la un nutritionist sau la un expert de pe net si ai achizitionat un program complet de alimentatie si antrenament.

Oricare ar fi startegia ta (ATENTIE: nu toate cele enumerate mai sus sunt ok) functioneaza in masura in care te tii de ea, in functie de efortul depus.

Daca vrei sa slabesti doar 2-3 kilograme pentru un eveniment sau kilogramele pe care le-ai pus in concediu, hai sa spunem ca aceste strategii functioneaza.

Daca urmaresti sa slabesti fara infometare de la 5 kg in sus trebuie sa stii ca e un proces de durata. Pentru a nu renunta inainte de a vedea rezultate ai nevoie de un plan. Un plan alimentar corect intocmit  si un plan de antrenament eficient . Un plan cu unelte si strategii structurate clar. Un plan cu instructiuni detaliate care sa iti spuna exact pasii de urmat. Un plan care iti  pregateste mentalul pentru ceea ce urmeaza.

Slabeste fara infometare, dar cu un plan

Despre acest plan iti vorbesc aici. Un plan orientat pe actiune. Un plan in care vei sti in fiecare zi ce ai de facut, vei face (de preferinta) si vei avea unelte masurabile cu care sa-ti urmaresti progresul. o dieta personalizata si fise de progres

Daca te tii de plan dar nu poti respecta totul 100% ( caci, sa fim realisti, nimeni nu e perfect si mai ales nimeni nu traieste intr-o lume perfecta), vei stii exact in ce masura te-ai abatut de la „drum”, unde trebuie sa revii si ce trebuie sa schimbi ca n-a functionat.

Acest plan te va ajuta sa-ti construiesti proriul tau itinerariu de slabire, cel mai potrivit pentru tine, mai bine decat l-ar concepe cel mai bun expert. Ramai cu mine pana la sfarsit si vei intelege de ce spun asta.

Hai sa facem o analogie mai intai.

Plan de vacanta

Sa spunem ca vrei sa ajungi la mare. Asta presupunand ca nu locuiesti deja in Dobrogea. Daca da, tu imagineaza-ti ca vrei sa ajungi la munte in Maramures. Eu sunt de aici asa ca „eu plec din Maramures la Constanta, tu pleci de la mare/Dunare la Maramu’ „.

Pentru asta, in cazul meu, aleg ruta Bistrita, Tg Mures, Sighisoara, Brasov, Bucuresti, Constanta. Toate acestea sunt puncte de cotitura in care nu doar trebuie sa ajung, dar odata ajunsa acolo, trebuie s-o iau in directia potrivita pentru a ajunge la destinatie in cel mai scurt timp.

Daca din oricare localitate o iau spre Timisoara… sigur nu ajung la mare. M-am incurcat in oras si am ajuns pe un drum gresit. In momentul in care mi-am dat seama, revin la ultima intersectie si aleg varianta buna. Sau caut un alt drum care sa ma scoata in soseaua care duce spre urmatorul punct de pe itinerar.

Dar, chiar daca totul merge bine pe drum, e departe. Sunt vreo 900 de km. E obositor sa conduci pana acolo. Mai ca-ti vine sa iei trenul, desi si acesta face o vesnicie .

Din acest motiv, o decizie inteleapta ar fi sa conduci pana in Brasov, sa dormi o noapte acolo si apoi sa pleci la drum cu forte proaspete. Si dintr-o data, pana la Brasov nu mai pare asa de obositor. Stii ca odata ajuns/a acolo te incarci cu forte proaspete si a doua jumatate de drum va fi una lejera.

Dar de ce am facut aceasta analogie?

Pentru ca asa trebuie sa vedem drumul spre slabire permanenta, slabire fara infometare. X kilograme sau Z centimetri sau ce-o fi pentru tine, e Constanta. Vrei sa ajungi acolo cat de repede si cu un minim de efort! Dar, din pacate, aceasta calatorie dureaza mai mult de 12 ore. plan de slabire pentru a obtine rezultate rapide.

Din fericire dureaza suficient de mult pentru a fi o oportunitate de invatare, autocunoastere, de formare de obiceiuri sanatoase si de alte impliniri si satisfactii.

Asa cum ai impartit drumul in doua cu un popas la Brasov, daca ar fi un drum mult mai lung, poate pana in Croatia, ar trebui sa-l imparti in trei sau patru sau cat e necesar. Important de retinut a faptul ca marea va fi intotdeauna acolo. Ca poti ajunge la ea orice cale ai alege, atata timp cat nu o iei in directia opusa.

Destinatia ta, corpul dorit poate fi obtinut! Trebuie sa te concentrezi pe cum si in cat timp ajungi acolo!

Ghidul meu te invata cum sa faci minimul de pasi!

Asa ca hai sa incepem.

Pasul 1. Fixeaza-ti telul! 

Nu e suficient sa spui „vreau sa am x kg” .

Trebuie ca fotografia mentala a rezultatului final sa fie mult mai detaliata pentru a fi mai motivanta.

Vreau sa pierd z kg nu e la fel de atragator ca si „Nu vreau doar sa incap in rochia aia rosie pe care am vazut -o in magazinul ala, vreau sa fac furori la nunta la care vreau s-o port. Vreau ca picioarele bronzate sa arate extraordinar in acei pantofi cu toc subtire si inalt si sa para de 2 kilometri prin crapatura rochiei. Nu vreau sa am sunculite la sutien si abdomenul sa fie plat chair si dupa ce mananc si beau cat sa ma simt foarte bine.”

Un exemplu destul de pueril, dar cred ca m-am facut inteleasa.

Gandeste-te la tot ce s-ar schimba pentru tine odata cu corpul tau.

Cum te-ai purta la serviciu? Ai putea avansa datorita noii atitudini?

Cum te-ai manifesta in cercul de prieteni sau cu necunoscutele/necunoscutii (de sex opus)? Cu sotia/prietena/ sotul/prietenul?

Cat de increzator/ increzatoare ai fi?

Cum te-ai imbraca? Ce postura mandra ai avea!

Construieste-ti o imagine motivationala

Gandeste-te si formeaza o imagine cat mai atractiva si imagineaza-ti si traieste pentru cateva zeci de secunde/minute orice schimbare pozitiva ar putea aduce aceste kilograme in minus. cu o dieta personalizata pentru slabire rapida ai corpul mult visat, abdomen plat.

Asa cum unii lipesc o poza pe frigider cu felul in care ar dori sa arate, tu formeaza-ti aceasta imagine foarte clar in minte si revino la ea ori de cate ori gandul iti fuge la mancare.

Nu trebuie sa te bazezi pe vointa. Nu trebuie sa te uiti la un biscuit si sa-ti spui in gand „n-o sa iau! Nu, n-o sa iau! Sunt puternic/puternica, sunt hotarat/hotarata, n-o sa iau!”.

Abordarea asta nu functioneaza. Vointa e o resursa limitata si se epuizeaza repede.

Dar daca in loc sa te uiti la un biscuit lasat de copil prin casa spunandu-ti „n-o sa iau” iti muti atentia catre acea imagine mentala si incepi sa traiesti acele senzatii „apetisante” pe care ti le ofera corpul pe care ti-l doresti, biscuitul va deveni: „Fha, ce-i cu tine aici? Vrei sa-mi sabotezi planurile? Infractorule! Valea de-aici!” si-l ascunzi in dulap sau il arunci la gunoi, chiar daca e pacat sa aruncam mancare.

Pasul 2. Masoara

Pentru a vedea progresul, trebuie sa-l poti masura. Cantarul nu e intotdeauna cel mai relevant. Poate ai pierdut apa, continut intestinal sau masa musculara. Chiar daca cantaresti mai putin nu arati neaparat mai bine in unele cazuri.

Fa-ti o poza cat mai sumar imbracat/a si masoare-te, cu un metru de croitorie, in jurul pieptului, taliei, soldurilor si oriunde te intereseaza (poate nu-ti plac coapsele sau mainile, masoara-le si pe acelea).

Fii realist/realista in asteptari. Nu poti in doua saptamani sa dai jos 10 kilograme intr-un mod sanatos, fara infometare si mentenabil (decat daca ai poate 70 de dat jos in total).

Cum spuneam, „marea” e acolo. Nu pleaca. Si trebuie sa treci pe langa toate bornele.

Nu exista scurtaturi.

Te poti doar pacali ca ar fi.

Nu pune presiune pe tine ca daca nu ai dat nu stiu cat jos intr-o saptamana, renunti sau te pedepsesti sau orice altceva.

In mare poti sa slabesti fara infometare, sanatos si mentenabil cam 1% din greutatea ta actuala pe saptamana. Deci daca ai 75 de kg, media de slabire ar fi cam 750 grame pe saptamana, adica 3 kg pe luna. adauga antrenamentul hiit acasa sau la sala.

S-ar putea ca in prima saptamana sa dai 1kg jumate, 2 depinde ce ceeea ce faci, dar cu siguranta vei ajuge la momentul la care vei stagna si apoi scaderile vor fi mai putin spectaculoase. inveti despre diete din cursuri de nutritie tomoiaga mihaela

Asa ca, in functie de cate kilograme vrei sa dai jos, fa acest calcul si chiar daca nu suna tentant iti va lua, cel putin teoretic, pentru exemplul nostru, 5 luni sa dai jos 15 kilograme. Am putea zice ca in prima luna sa ne asteptam la 4-5 apoi 3-4 apoi 2-3 si chiar 1-2, poate si 1 cu cat ne apropiem mai mult de greutatea dorita. E posibil sa dureze mai putin, e posibil sa dureze mai mult, acest lucru depinde de mult prea multi factori ca cineva sa poate prezice cu siguranta. nu uita de planul de slabire pentru rezultate rapide. adauga antrenamnet hiit

Eu vreau sa fii realist/realista. Daca sperai sa se intample mai repede, te inteleg, e firesc, poate se va intampla, dar cum spuneam, concentreaza-te pe ceea ce faci si in acest timp vei fixa niste obiceiuri sanatoase. In doua saptamani nu vei putea face acest lucru si peste alte doua saptamani te vei intoarce de unde ai plecat sau mai rau (efect yo-yo, frustrare si deprimare). Nu vrei asta! nu uita de dieta antiinflamatorie. Inflamatia ingrasa. 

Fa aceste calcule si, chiar daca acestea sunt teoretice, gandeste-te  ca vei actiona in  tot acest interval de timp. Cu cat esti mai serios/ oasa in a respecta planul de alimentatie si antrenament, cu atat schimbarile se intampla mai repede. Chiar daca ai ajuns sau nu acolo, conteaza obiceiurile pe care ti le formezi.

Pasul 3. Planifica

Cand vrei sa slabesti nu vrei sa ajungi in situatii in care sa mori de foame, sa nu ai la tine ceea ce trebuie si sa manaci foarte repede ce-ti pica in mana.

Fie ca esti pe drum, in delegatie sau acasa  trebuie sa stii ceea ce urmeaza sa mananci la fiecare masa, sa-ti fie pregatit sau sa dureze extrem de putin pregatirea acelui fel de mancare.

Poate ai deja o dieta sau poate ai un plan si stii exact ce trebuie sa mananci sa slabesti fara infometare, dar mai important e sa te asiguri ca nu intervine nimic intre „a zice” si „a face”.

Deci. Spuneam la pasul 1 sa aproximezi cam cat timp va trebui sa planifici ceea ce mananci. In exemplul nostru avem 5 luni cu o medie de 3 kilograme pe luna. Nu asta e important, important e sa ne setam mintea ca va dura cca 5 luni. Sa nu ne impacientam si sa nu ne grabim. Fiecare luna trecuta e unul din acele orase pe care le dadeam exemplu: Bistrita, Tg. Mures, Brasov etc.

In detaliu

Dar vreau sa mergem cu planificarea si mai in detaliu, si anume, la nivel de saptamana. Iti iei mintea de la scopul final si te concentrezi strict pe pasii care sunt in fata ta. Pe ceea ce trebuie sa aplici pentru a ajunge la telul final.

Pentru ca fiecare kilometru si metru conteaza. Si esti cu ochii pe drum, atent/atenta la ceeea ce apare in fata masinii. Nu poti inchide ochii si visa la plaja si soare in timp ce conduci pentru ca faci accident.

Planificarea saptamanala e acel kilometru sau sute de metri din fata ta pe care ii vezi inainte de curba.

De ce planificarea saptamanala? Pentru ca atunci stii mult mai bine ceea ce urmeaza sa faci in zilele urmatoare decat de acum in 2 luni. Stii  daca trebuie sa mergi in  delegatie, stii daca ai o nunta si stii daca ai o sedinta care se poate prelungi peste program.

Intr-un fel iti programezi activitatea vara si altfel iarna. Altele sunt alimentele la care ai acces facil in functie de anotimp. Altele sunt activitatile familiei. Altele sunt tentatiile. Cred ca esti constient/constienta ca lucruri de genul acesta te-au deraiat de pe traseu in trecut.

Planul B

Evident sunt lucruri pe care nu poti sa le prevezi (se imbolnaveste copilul) , dar obisnuindu-te sa vii cu un plan de rezerva, vei gasi repede cea mai buna optiune inlocuitoare. Planificarea si gandirea inainte cu cativa pasi ca la sah, te antreneaza pentru atunci cand chiar vei fi luat/a prin surprindere de un eveniment neprevazut.

Exemplu: ai o sedinta care se poate prelungi sau nu peste ora 5. Tu de obicei mergi la sala de la 6. Daca nu se prelungeste, ok, dar daca da, ce faci? Renunti la sala, mergi de la 7, exersezi maine dimineata devreme, mergi a doua zi de la 6? Care e planul de rezerva?

Nu lasa lucrurile la voia intamplarii ca intamplarea nu vine in ajutorul tau. Tu trebuie sa vii in ajutorul tau. Controlul trebuie sa fie la tine. Tu controlezi ce se intampla cu tine nu altii. Nu esti o frunza in vant! planifica o dieta personalizata si antrenament

Daca asta ti s-a intamplat pana acum, e timpul pentru o schimbare. Preia controlul. Planifica, programeaza si fa totul sa te tii de program. Ai tot timpul pregatit si la indemana planul B.

Pasul 4. Verifica-te

Eu iti ofer fisa in care iti planifici saptamana. Vreau sa completezi in ea si ceea ce s-a intamplat cu adevarat. a functionat dieta hipocalorica si hipoglucidica? dar hiperproteica?

Ai mancat ceea ce ti-ai propus sau ai venit cu o alternativa ok? Ai fost prins/prinsa pe picior gresit de o intamplare neprevazuta? Cum ai reactionat?

Te-ai tinut de antrenamente? Ai facut cate ti-ai propus in saptamana asta? Daca da, felicitari.

Daca nu, din ce cauza? Ce trebuie sa faci data viitoare cand te intalnesti cu o situatie asemanatoare? ai planul de slabire pus la punct? dar planul de antrenament? hiit? cardio?

Documenteaza tot si la sfarsit de saptamana, chiar daca e duminica, arunca o privire si vezi: esti pe drumul cel bun sau te-ai ratacit intr-o intersesctie?

Cat de mult ai „gresit”?

Ce ai invatat din greseli?

Ce masuri poti lua sa nu se mai repete?

Trage cat mai multe invataminte si aplica-le in saptamana viitoare.

Saptamana viitoare e urmatoarea ta piatra de mila.

Dupa ce ai analizat actiunile, fa o poza in aceeasi pozitie, aceeasi imbracaminte si acelas moment al zilei ca si prima poza. Vezi vreo diferenta? Fa si aceleasi masuratori.

Exista o corelatie intre ceea ce ai facut si rezultate? Ar trebui sa fie.

Cum functioneaza planul tau de slabire fara infometare?

Pasul 5. Rasplateste-te

Oricare ar fi rezultatul, felicita-te! Ai facut ceea ce ai putut mai bine. Chiar daca nu esti multumit/a, ai invatat din greseli si esti mai hotarat/a sa nu le repeti, sau sa le repari. Nu duce lucrurile la extrem si concentreaza-te pe ceea ce merge bine.

Vezi jumatatea plina a paharului si mergi inainte! Repetitia e mama perfectiunii 🙂 Repetand si imbunatatind continuu iti formezi deprinderile sanatoase. Daca renunti la prima greseala, iti tai complet singur/singura sansa de ajunge unde-ti doresti!

Daca esti multumit/multumita, rasplateste-te , dar nu cu mancare!!!! Ar trebui sa ai in planul de slabire fara infometare si zile in care sa mananci ce-ti doresti.

Nu ar trebui sa aduni frustrari majore daca planul tau alimentar e corect.

Si cum poti sa ai planul perfect pentru tine? Invatand sa-ti construiesti propria dieta.

Dar nu te resplati cu mancare! Iesi undeva la distractie, cumpara-ti ceva dragut, fa-ti cadou un masaj, o excursie, o seara in club cu prietenii sau o zi de relaxare in aer liber cu familia. Tu stii care e cel mai frumos cadou pe care il meriti! Ofera-ti-l!

Cea mai buna dieta e cea pe care nu stii ca o ti!

Nu uita ceea ce faci in fiecare zi se transforma in obicei si nu va ma fi nevoie sa fii „la dieta” vreodata. Daca studiezi cu atentie oamenii slabi vei vedea ca nu doar au norocul unui „metabolism accelerat” ci vei vedea ca nu au obiceiuri care ingrasa. Poate fumeaza, sau fac alte lucruri nesanatoase, dar nu au obiceiuri care ingrasa.

Daca te lupti cu kilogramele in plus, pot sa pariez ca tu ai. Chair daca poate nu ma crezi, chiar daca te simti jignit/jignitaa acum, analizandu-te, studiindu-te, le vei descoperi.

Notand in fisa ce nu ai respectat si motivul pentru care s-a intamplat ar putea fi o cale prin care sa-ti depistezi aceste obiceiuri gresite si nesanatoase.

Asa ca nu mai sta pe ganduri, spune-mi unde sa-ti trimit materialale. Apasa pe poza de mai jos. Descarca-le. Foloseste-le si, daca vei, impartaseste cu mine si cu ceilalti cititori/cititoare care au fost „descoperirile” tale. Ce a functionat si ce nu. Ti-au fost de ajutor? E un instrument pe care l-ai recomanda unei prietene?

Spor la treaba si vreau sa aud apoi povestea ta de succes! Vreau sa vad poza „inainte” si „dupa”! planul de slabire rapida functioneaza in masura in care il aplici. nu te infometa!

dietele hiperproteice sunt eficiente pentru pierderea kilogramelor dar pe termen scurt. pe termen lung ele pot deveni nesanatoase solicitand foarte mult rinichii. o dieta personalizata inclusa in planul de slabire fara infometare e calea pentru un abdomen plat, copase subtiri si ferme, fund bombat si ridicat impreuna cu  un antrenament hiit la sala sau acasa, picioare

Partajeaza

Lasă un răspuns