Cum sa-ti protejezi coloana in timp ce-ti antrenezi abdomenul cu exercitii din picioare

Desi mai putin cunoscute si implicit, mai putin utilizate, o alta serie de exercitii foarte bune pentru antrenarea abdomenului sunt exercitiile executate din picioare, de preferinta cu o greutate suplimentara.

Cum spuneam, musculatura, in afara de aspectul estetic, are un rol major in protejarea sistemului osos care ii asigura sustinerea, iar cand vorbim de pozitia verticala, cu atat mai mult devine evidenta relatia dintre cele doua sisteme: muscular si osos.

Trunchiul, deci implicit coloana, muschii pieptului, spatelui si cei abdominali, au rolul de a mentine si/ sau de a transfera o greutate de deasupra capului pana jos si invers. La greutati mici nu se simte, dar cand vine vorba de greutati mari, e foarte important ca toti muschii si toate incheieturile sa functioneze perfect pentru evitarea accidentelor si accidentarilor.

Din acest motiv, ne antrenam cu greutati progresive si cu exercitii diverse ca sa tintim toti acesti muschi si toate aceste articulatii. Dar, pentru a nu le compromite in timpul antrenamentelor, e important ca exercitiile sa fie executate corect.

Si de aceea vorbim si aici de acea pozitionare a coloanei care implica contractarea abdomenului pentru protejarea coloanei, as putea spune, cea mai importanta „articulatie” din corp.

Urmareste cu atentie videorile din articolele anterioare si exerseaza ca sa stapanesti pozitia corecta inainte sa incepi orice antrenament indiferent ca este pentru abdomen,  picioare, spate sau fesieri mai ales daca acesta presupune manipularea de greutati mari, lucru recomandabil pentru un antrenament eficient.

As vrea sa stiu daca folosesti greutati in antrenarea abdomenului sau exercitii din picioare. Folosesti tehnicile „invatate” la „orele de sport” si in viata de zi cu zi? Adica, contracti abdomenul inainte sa ridici ceva greu de jos? Sper ca da.

Daca nu, uite aici un video unde iti dau cateva idei de exercitii functionale care sa-ti pregateasca musculatura abdomenului si spatelui pentru situatiile in care ridici, transporti sau muti greutati:

Daca primesc la acesta rubrica peste 20 de comentarii, am sa fac un video in care explic cum sa ne protejam coloana atunci cand ridicam greutati in viata de zi cu zi, asa ca, astept oamenii interesati.

Pana atunci , spor la antrenamente!

 

 

Partajeaza

Lasă un răspuns