Cum sa nu te accidentezi cand ridici greutati deasupra capului

Fie ca muncesti, fie ca te antrenezi pentru un abdomen plat, umeri, triceps, piept, spate, atunci cand ridici greutati mari deasupra capului exista riscul sa te accidentezi. In video incorporat in acest articol iti explic cum sa eviti acest lucru.

Un abdomen plat e la moda in zilele noastre, dar inainte de rolul estetic, musculatura abdominala are un rol practic si anume: este „ajutorul”-ul coloanei atunci cand vine vorba de a ridica si transporta greutati pe umeri sau deasupra capului.

Da, pentru ca inainte de a merge la sala sa facem miscare, bunicii si strabunicii nostri carau lemne din padure si saci cu grane pentru gospodarie si erau „echipati” cu aceleasi „mijloace” fizice ca si noi.

Atat atunci cat si acum, indiferent ca muncesti din greu pentru sustinerea familiei sau ridici tone la sala, ca sa poti face asta un timp cat mai indelungat, e important sa-ti protejezi coloana.

Si poti face acest lucru doar cu ajutorul muschilor abdominali. Acestia sunt „centura” care asigura stabilitate si sprijin coloanei la nevoie.

Urmareste video-ul de mai jos si tine cont de indicatiile lui data viitoare cand te antrenezi sau pur si simplu duci ceva greu.

Aducand pelvisul in fata esti sigur/a ca ai abdomenul incordat si, ghici ce, atunci acesta lucreaza! si aste e ceea ce ne dorim, nu?

Vorbeam si despre a nu duce greutatea dincolo de planul corpului daca exercitiul nu specifica acest lucru. E important pentru a nu ne dezechilibra si pentru ca e posibil ca, desi avem pozitia corecta, sa punem corpul in situatia in care sa-mi modifice pozitia pentru a mentine greutatea in acea pozitie sau a o aduce la loc.

In cazul exercitiilor care presupun miscarea greutatii in spate (asa cum am aratat exercitiile pentru triceps) centrul de greutate se muta inspre in spate si daca nu ne fixam bine picioarele in pamant riscam sa cadem pe spate. Aici intervin din nou abdomenul, respectiv, dreptii abdominali, care nu lasa coloana sa se indoaie, arcuiasca excesiv spre spate si sa se rupa.

Deci, e important sa ne protejam coloana cand facem abdomenele clasice sau cele din plansa dar e atat mai important atunci cand lucram cu greutati mari si riscul de accidentare creste pe masura, asa ca, revino, vizioneaza de cate ori e nevoie aceste video-uri si exerseaza pana cand pozitia corecta o faci din reflex.

Pana atunci, uite inca un video gratuit pentru tine, un antrenament care lucreaza tot corpul intr-un timp foarte scurt dar foarte eficient. Tu trebuie doar sa alegi varianta de incepatori -sau avansati.

Spor la treaba si spune-mi impresii!

Partajeaza

Lasă un răspuns