Cum sa faci abdomenele corect

Asa cum stim, coloana vertebrala este stalpul de susutinere al intregului organism dar, in aceals timp, si ea e sustinuta de musculatura adiacenta. Din acest motiv exista o stransa legatura intre cele doua (coloana si musculatura) si o relatie de interdependenta, adica: o coloana deformata produce contacturi musculare anormale si, la fel, niste muschi contractati nefiresc pentru o mai lunga perioada de timp  pot produce o deformare a coloanei.

Acesta este motivul pentu care am decis sa fac aceasta serie de filmulete. Toti ne dorim un abdomen subtire si eventual cu patratele, dar nimeni nu cred ca e dispus sa obtina asta cu pretul unei coloane vertebrale distruse.

In primul videoclip vorbesc depre exercitiile executate pe saltea, pe spate, abdomenele clasice in care ridicam capul si pieptul de la podea. Nu sunt deloc cele mai indicate exercitii pentru antrenarea abdomenului, dar sunt cu siguranta cele mai folosite. Intr-un articol viitor am sa explic de ce.

Acum, asa cum poti urmari in video, pentru protejarea coloanei e important ca pe toate perioada de executie a exercitiului, zona lombara a coloanei, sa fie lipita complet de slatea si sa ramana asa pe toata perioada executiei exercitiului.

Pentru aceasta, e necesara aducerea inspre trunchi a pelvisului si incercarea constienta de „lipire”, de aducere a ombilicului catre coloana.

Miscarea e bine exemplificata in video si recomandarea mea e, ca inainte de orice exercitiul pentru abdomen, chiar si in alte pozitii, sa exersezi acesta miscare din pozitia de culcat pe spate pentru ca e cel mai usor de inteles si executat.

Daca ai urmarit programe de fitness in limba engleza sau chiar si romana, cei ce exemplifica spun tot timpul „brace your core” sau „incordati abdomenul”. Aceasta este de fapt miscarea la care se refera! Nu e suficienta o simpla contractare a abdomenului ci o contractare cu pozitionarea zonei lombare in linie dreapta cu portiunea toracica a coloanei.

Urmareste toate video-urile ca sa deprinzi si sa executi corect aceasta miscare si la exercitiile facute din plansa sau din picioare.

Daca consideri util acest video, distribuie-l si altor persoane care risca sa-si distruga coloana pentru un abdomen ceva mai subtire.

Daca vrei sa incepi sa faci exercitii fizice, de aici poti sa descarci doua antrenamente scurte si eficiente.

Partajeaza

Lasă un răspuns